Returer & garantier
Här får du information om vilka regler som gäller när du handlar av oss.
Pris & Betalning
Leverans
Ångerätt
Reklamationsrätt
Tvist
Kontakt
Pris & Betalning:
I priserna ingår 25% moms om inget annat anges.
Kortbetalning:
Vi accepterar betalning med VISA, Mastercard och American Express. Om du väljer kortbetalning länkas du över till betalningssidan efter det att du har bekräftat din order i kassans tredje steg. Ange kortnummer, kortets giltighetstid och kortets CVC-kod. CVC-koden är de tre sista siffrorna i namnteckningsfältet på kortets baksida.
Vi använder oss av 3D Secure som är en säkerhetsstandard framtagen av VISA och Mastercard för betalningar över Internet.
Överföringen sker med säker SSL-kryptering. Det innebär att ingen obehörig kan se dina kortuppgifter. Observera att beställningens totalbelopp kommer att dras direkt på ditt kort i samband med att du godkänner transaktionen även om din beställning inte kan levereras omgående.
Betalning med Paypal:
PayPal använder några av de mest kraftfulla verktygen inom datakryptering samt avancerad teknik för att motarbeta bedrägerier, så att vi kan skydda dina uppgifter och minska risken för att du ska råka ut för bedrägerier på nätet.
Lägg till ett eller flera kreditkort till ditt PayPal-konto. Sen behöver du bara välja PayPal när du betalar. Skriv in din e-postadress och ditt lösenord och bekräfta betalningen. Vi genomför betalningen utan att du behöver uppge dina betalningsuppgifter.
Leverans:
Leveranssätt:
Leverans av beställda varor sker med DHL & Postnord.
När kommer din vara?
7-28 dagar beroende på vilka produkter som beställs. Några dagar efter placerad order får du ett meddelande med planerad leveranstid. Om det skulle uppstå några avvikelser hör vi av oss via e-post så snart vi fått kännedom om detta.
Transportansvar:
Om varan skadas eller kommer bort under transporten från oss till dig är det vi som är ansvariga. Vid en eventuell egensänd retur till oss är det du som kund som är ansvarig för godset, om du väljer att använda dig av vår returfraktsedel står vi för om något skulle uppstå under returens gång.
Ångerrätt:
När du handlar på Dinbelysning.se har du rätt att ångra ditt köp inom 30 dagar efter din beställning. Detta förutsatt att produkten är i väsentligt oförändrat skick, d v s oanvänd och ej skadad. Det är tillåtet att öppna förpackningen och kontrollera varan på sådant vis som ej skadar produkten eller dess originalförpackning. Tänk på att alltid skydda originalförpackningen vid retur. Om originalförpackningen eller varan är förstörd på sådant sätt att vi inte kan sälja produkten vidare kommer vi att debitera er för detta.
Observera att det räcker med att du meddelar oss att du vill utnyttja din ångerrätt inom dessa 30 dagar, du behöver alltså inte ha skickat tillbaka varan inom 30 dagar till oss under denna tid för att ångerrätten skall vara giltig.
När du utnyttjar din ångerrätt står du som kund för returfrakten. Övriga kostnader, såsom kostnad för varan och frakt från oss till dig kommer att återbetalas.
Reklamationsrätt:
Dinbelysning tillämpar Konsumentköplagens reklamationsrätt vilket innebär att du har tre års reklamationsrätt efter det att du har mottagit varan. Detta förutsätter att alla skötselråd följs och att normal aktsamhet iakttagits. Vid ett reklamationsärende skall du kontakta vår Kundtjänst som vidare hjälper dig med förfarandet. Du kommer då bli ombedd att tillhandahålla bildbevis via mail på felaktigheten/den defekt vara där felet tydligt framgår. Vid beviljad reklamation skickas en förbetald returfraktsedel ut till dig av kundtjänst. När vi mottagit den reklamerade varan undersöks felet på nytt och därefter skickas en ny vara till dig. Du betalar således inget för varje returfraktsedeln för den reklamerade varan eller frakten för den nya varan.
Kontakt vid reklamation:
Dinbelysning kundtjänst
Mail: hej@dinbelysning.se
Tvist:
Klagomål eller synpunkter avseende dinbelysnings tjänster eller produkter bör meddelas till dinbelysning kundservice via kontaktformuläret här. Om du inte är nöjd med vår hantering av ditt ärende är du välkommen att vända dig till din lokala konsumentvägledare eller Allmänna reklamationsnämnden (ARN). Vi följer alltid ARN:s rekommendationer.
Kontakt:
Dinbelysning
hej@dinbelysning.se
Vid frågor kontakta Dinbelysnings kundservice